Magna Steyr е на път да финализира преговорите с китайските Xpeng и GAC Motor за сглобяване на електрически автомобили в завода си в Грац. Това ще става с внос на полуразглобени комплекти от Китай. Договорите, които могат да бъдат подписани още през юни, ще позволят на двата китайски автомобилни производителя да избегнат плащането на огромни допълнителни мита, които Европейският съюз наложи на произведените в Китай електромобили през октомври, съобщи Kleine Zeitung на 15 март.
Сделките също така ще донесат така необходимия нов бизнес на Magna Steyr, звеното за договорно производство на автомобили на Magna International, пише вестникът. Не се очаква двата китайски автомобилни производителя да направят значителни инвестиции в проектите първоначално, защото трябва да сглобят само малък брой електромобили, за да тестват пазарното търсене в Европа, пише още вестникът.
Magna Steyr продължава да генерира приходи от инженерингови услуги, включително развойна дейност за марката Scout на Volkswagen, но беше принудена да рационализира операциите и да съкрати работни места, след като ключови договори приключиха. Производството на BMW Серия 5 и Jaguar E-Pace и I-Pace спря миналата година. Производството на моделите BMW Z4 и Toyota Supra, които споделят платформа, ще спре през 2026 г.
Заводът в Грац ще продължи да произвежда Mercedes G-Class с ДВГ, към който по-късно ще се присъедини и електрически вариант. Заводът има капацитет за производство на 150 000 автомобила годишно. През 2023 г. заводът е направил 71 900 автомобила, което е спад от 105 100 през 2022 г., според Kleine Zeitung.